Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

Exposicions amb motiu de la #JMTD

Explotació en la indústria tèxtil i promoció del treball decent

• Vestíbul i tercera planta de la seu de CCOO PV en la pl. Nàpols i Sicília, 5, València.

En el marc de la celebració de la Jornada Mundial pel Treball Decent, la Fundació Pau i Solidaritat PV ha instal·lat dues exposicions, que podran visitar-se durant tota la setmana en la seu de CCOO PV, per a donar a conéixer la situació del treball decent i del sindicalisme en el món.

02/10/2023.
Exposició sobre l'explotació en la indústria tèxtil #JMTD

‘Sumangali: el drama de las jóvenes indias explotadas por la industria textil’ se centra en les cadenes globals de valor, en les quals en la primera baula trobem el sumangali, terme que s'empra per a denominar una aberrant pràctica d'explotació laboral que pateixen nombroses joves en el sud de l'Índia, a vegades xiquetes, que són reclutades a gran escala per a treballar en la indústria tèxtil. Aquesta exposició té l'objectiu de donar a conéixer les dures condicions de vida i de treball de les joves índies i ens convida a reflexionar sobre el nostre consum i les seues conseqüències.

‘Els objectius de desenvolupament sostenible en la promoció del treball decent’ és el títol d'una de les mostres que posa el focus en l'Agenda 2030 com a eina per a posar fi a la pobresa i aconseguir un desenvolupament econòmic, global i sostenible, respectuós amb les persones i amb el planeta. Amb aquesta exposició, Pau i Solidaritat vol informar, formar i sensibilitzar sobre els drets laborals com a part dels drets humans i el paper que podem desenvolupar cadascun de nosaltres per a garantir el seu compliment, en els nostres centres de treball i des de l'acció sindical.